0 Varukorg
Favoriter
0 Varukorg

1. Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och du kan själv välja att visa priserna inklusive eller exklusive 25% moms i webbshopen genom att klicka på "utan moms ∣ med moms"-knapparna i sidhuvudet eller menyn på sajten.

 

Gilwig AB förbehåller sig, p.g.a. valutaförändringar, ändrade priser från våra leverantörer etc., rätten att ändra sina priser löpande.

 

Det är priset vid beställningstillfället och som står i orderbekräftelsen som gäller vid genomfört köp.

 

2. Produktgarantier

Se information om produktens garanti i specifikationerna på respektive produktsida.

 

3. Betalning

3.1 Betalningsalternativ för privatpersoner

Tillsammans med Svea Bank AB, Evenemangsgatan 31, 169 81 Solna, Sverige, erbjuder vi nedanstående betalningsalternativ i vår webbshop. Vilka betalningsalternativ som du kan välja mellan styrs av Svea Ekonomi och möjliga betalsätt visas i kassan efter att du fyllt i dina personuppgifter.

 

Swish:
Betala med Swish i mobilen via Svea Checkout i våran kassa.

 

Direktöverföring Bank:
Betala genom att föra över pengar via din egen bank genom Trustly i Svea Checkout. Trustly stödjer svenska banker, är gratis och kräver ingen registrering.

 

Faktura:
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i kassan. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Gilwig AB överlåtna till Svea Bank AB.

Visas inte faktura som betalningsalternativ i kassan efter att du fyllt i dina personuppgifter innebär det att du inte uppfyller villkoren för fakturaköp (om du har frågor om detta så kan du kontakta Svea Bank AB som gör bedömningen).

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar från att varan lämnar Gilwig's lager. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Det tillkommer ingen uppläggnings- eller fakturakostnad när du väljer detta betalningsalternativ.

Kompletta fakturavillkor från Svea Bank AB kan hämtas här (pdf).

 

Appen Svea PayFakturan skickas till dig via e-post när din vara lämnar Gilwig's lager.
Du kan även logga
in på Svea Mina Sidor på webben eller använda Sveas app Svea Pay för att se, betala och hantera dina fakturor.

 

Delbetalning/kontokredit:
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst i kassan (3, 6, 12 eller 24 månader). Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig. Har du några frågor så kan du ringa Svea Ekonomi på 08–514 931 13 för närmare information. Kompletta villkor kan hämtas här (pdf). Visas inte detta betalningsalternativ i kassan när du fyllt i dina personuppgifter innebär det att du inte uppfyller villkoren för delbetalningar.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

 

Kort:
Betalning med konto- eller kreditkort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. 

Vi använder Svea Bank ABs hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar Visa, MasterCard mfl. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 

Konto: 
Du kan välja att betala med Svea Konto. Med konto kan du själv välja vad du vill betala varje månad. Med konto samlas alla dina köp på en månadsfaktura som du sedan kan betala av i egen takt. På din månadsfaktura syns det lägsta beloppet du behöver betala, men du kan själv välja att betala in ett högre belopp för att bli klar med betalningen snabbare.

En administrativ avgift på 29kr tas när du väljer detta betalsätt. 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig. Kompletta villkor för kontoköp kan hämtas här (pdf)

Visas inte detta betalningsalternativ i kassan när du fyllt i dina personuppgifter innebär det att du inte uppfyller villkoren för Svea Konto.

 

3.2 Betalningsalternativ för företag

För företag erbjuder vi betalning med faktura, kort eller banköverföring via Svea Bank AB

 

E-faktura via PEPPOL är tillgängligt för stat- och kommun genom Svea ;Bank AB. Välj Svea Checkout som betalningsalternativ i kassan om ni ska betala via PEPPOL.

 

I enstaka fall kan företag välja att betala med faktura eller e-faktura från Gilwig AB med betalningsvillkor 30 dagar netto efter godkänd kreditkontroll. Detta betalningsalternativ godkänns ej för nystartade företag, enskilda firmor, organisationer eller föreningar. Vid otillräcklig kreditvärdighet kommer beställningen att annulleras direkt. Välj faktura via SVEA Checkout om du är osäker på ditt företags kreditvärdighet eller kontakta oss innan du lägger din beställning.

 

Vi erbjuder även förskottsbetalning om så önskas, kontakta oss om du vill förskottsbetala en beställning.

 

4. Leveranser

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar till dig som kund inom Sverige.

 

I vår webshop ser du följande lagerstatusar:
  • Finns i lager = Varan finns i lager
  • Slut i lager = Vi väntar på leverans från leverantör.
  • Beställningsvara = Artikeln går att beställa om du ser en köpknapp men den finns inte på vårt lokala lager och har därför längre leveranstid. Om ingen köpknapp visas måste du kontakta oss för information om hur den beställs.
Vissa demo- och fyndprodukter kan ha speciella leveransvillkor och i de fallen står det specificerat på respektive produktsida vad som gäller just den produkten.

Gilwig AB väljer optimalt fraktsätt när vi tagit emot din beställning. Vi samarbetar med stora speditörer som Schenker, PostNord, UPS, DHL m.fl. och vi skickar din order snarast möjligt.

 

Det flesta varor levereras med PostNord till närmsta ombud. Transportsätt/speditör för din order beror på vilken vara du beställt och vart de skall levereras. Vi meddelar dig via e-post när varorna lämnar vårt lager.

 

Hämta alltid ut ditt paket i god tid så det inte hinner gå tillbaka till oss igen, då detta kommer medföra extra kostnader för dig. För paket som inte hämtas ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig de kostnader som uppkommer för expedition, hantering samt returfrakt (för närvarande minst ca 300:-). Om du ångrar ditt köp efter att varan skickats från vårt lager tar du emot varan och följer sedan returprocessen enligt punkt 5.1 nedan.

 

4.1 Ungefärliga leveranstider

Varumärke Leveranstid Ytterligare info*
Blueair 1-3 arbetsdagar Skickas samma dag eller max en arbetsdag efter beställning
LightAir 1-3 arbetsdagar Skickas samma dag eller max en arbetsdag efter beställning
Biozone 2-4 arbetsdagar Skickas max en arbetsdag efter beställning
Airinum 1-4 arbetsdagar Skickas samma dag eller max en arbetsdag efter beställning
Ozoneair luftrenare 1-3 arbetsdagar Skickas samma dag eller max en arbetsdag efter beställning. Förbrukningsvaror kan ha något längre leveranstid.
Dymla 1-4 arbetsdagar Skickas samma dag eller max en arbetsdag efter beställning
Coway 2-5 arbetsdagar Skickas max en arbetsdag efter beställning
Övriga varumärken 1-8 arbetsdagar Kan variera, vi meddelar dig när beställningen lämnat lagret

*Vill du veta den exakta leveranstiden innan du beställer är du välkommen att kontakta oss.

 

4.2 Följ dina leveranser

Du kan följa dina leveranser i PostNords app eller i appen Mina Paket från nShift. Apparna hämtas utan kostnad i Google Play eller App Store. I apparna registrerar du dina e-postadresser och/eller mobilnummer och paket som skickas till dig kommer då automatiskt att synas i appen (Mina Paket-appen används av PostNord, DHL, DB Schenker, Bring, Early Bird, Premo, Airmee, Budbee, Instabox, Citymail, Best, Bussgods m.fl.).

 

4.3 Transportskador

Du som köpare skall undersöka om varorna är behäftade med fel eller brister så snart som möjligt efter leverans. Vid eventuell transportskada kontaktar du i första hand fraktbolaget som levererat din vara. Se kontaktuppgifter på fraktföretagets följesedel. Om följesedel saknas kontaktar du Gilwig AB.

Det är en bra idé att fotografera eventuellt skadat emballage och andra transportskador så snart de upptäcks (helst innan paketet öppnats) så att det finns dokumentation som visar skadorna tydligt.

 

4.4 Leveranser till utlandet

Här i webbshopen kan du bara beställa varor som skall levereras inom Sverige, men vi levererar även produkter till andra länder om det behövs. Om du vill beställa varor till ett annat land än Sverige får du som beställare betala för frakten utanför Sveriges gränser. För att vi ska kunna räkna fram fraktkostnaden behöver du skicka ett mejl till oss där du skriver vilka produkter du är intresserad av att köpa samt den exakta adress dit du vill ha varorna levererade. Vi återkommer sedan med en offert samt ytterligare information om hur du beställer och betalar om du väljer att lägga en order.

Kontakta oss för prisuppgift för beställningar som ska levereras till utlandet.

 

5. Ångerrätt*

Enligt distansavtalslagen har du som kund 14 dagar på dig att ångra ditt köp. För att detta ska gälla så ska varan vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning. Dagarna räknas från den dag då du hämtat ut paketet på ett utlämningsställe eller på annat sätt tagit emot varorna. Vissa varor täcks inte av ångerrätt av bl.a. hygenskäl, se nedan*.

 

Om du ångrar ditt köp efter att varan lämnat Gilwig's lager hämtar du ut varan och följer returprocessen nedan (5.1) för att slippa betala extra för ombudens hanteringskostnader och Gilwigs fraktavgifter.

 

När du vill utnyttja ångerrätten ska du först kontakta oss och sedan återsända produkten i nyskick*, inklusive allt förpackningsmaterial (kartonger, klämmor, plastpåsar etc.), manualer, broschyrer m.m. som levererades med varan, inom 14 dagar från den dag då du meddelat att du ångrar dig. Läs mer om returprocessen nedan (5.1). 

 

*Observera:

  • Luftrenare med filter får inte returneras om du installerat och använt filtren i maskinen. Eftersom luftrenare är en hygienprodukt kan vi inte ta tillbaka maskiner där filtren innehåller partiklar från en tidigare kund. Om du behöver undersöka att en luftrenare med filter startar och fungerar som den ska och du vill behålla rätten att ångra köpet rekommenderar vi att du startar/testar maskinen UTAN att ha filtren i den.
  • Luftrenare utan filter får testas maximalt ett dygn efter leverans för att en retur skall godkännas.
  • Vid nyttjande av ångerrätt för saneringsmaskiner debiteras alltid hyra för den tid som produkten disponerats av dig som kund innan returen sker. Avgiften för hyra är 1.500 kr inkl. moms per påbörjad vecka. Frakt tillkommer.
  • Ingen retur eller byte tillåts på Airinum Ansiktsmasker av hygieniska skäl.
  • Filter som öppnats och/eller använts får ej returneras av hygienskäl.

Du betalar själv returfrakten och du som kund är ansvarig för varornas eventuella minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

 

Skriv ett mejl till oss som innehåller ditt namn, orderdatum, ordernummer, fakturanummer, returorsak, namn, adress, telefonnummer och din e-postadress eller använd denna returföljesedel om du vill ångra ditt köp senast 14 dagar efter att du tagit emot produkten.

 

5.1 Retur

Innan du skickar tillbaka något måste du kontakta oss på Gilwig AB enligt ovan (5) för att få returen godkänd och för att få instruktioner om hur och vart returen skall skickas. 

 

Du, kunden, kommer att få betala alla direkta kostnader för återsändandet av varan (Gilwig's ursprungliga fraktkostnad, returporto, administrationsavgifter samt eventuella extrakostnader för “bomkörningar” som belastats Gilwig AB). Retur får inte ske mot postförskott eller efterkrav.

 

Var noga med att spara ditt inlämningskvitto när du skickar in din retur till oss. Gilwig AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Gilwig förbehåller sig rätten att reducera återbetalt belopp för skada/slitage på maskinvara samt för emballage som förstörts eller förkommit hos kund. Klistra eller tejpa ingenting på originalkartongen.

 

När Gilwig AB har tagit emot och kontrollerat den returnerade varan och godkänt returen, räknar vi ut beloppet du skall få tillbaka (beloppet du betalt för varorna minus avdrag för Gilwig’s faktiska transportkostnader, eventuell värdeminskning, skador, avsaknad av emballage, ersättningsvaror etc) och meddelar dig detta.

 

5.2 Återbetalning

Du väljer om du vill ha pengar tillbaka eller om du vill byta till en annan produkt.

Återbetalning sker i första hand med samma betalningsmedel som du använde vid beställningen.

 

5.3 Ångerrätt företag

Ångerrätt 14 dagar gäller ej för företag.

 

5.4 Förlossningsgaranti på Dymla-babylift

Vi erbjuder förlossningsgaranti vid köp av Dymla® ONE babylift. Skulle det vara något som inte går bra under graviditeten eller förlossningen får du lämna tillbaka din oanvända Dymla® ONE babylift till oss och få återbetalning för produkten exkl. frakter. Produkten får inte varit använd och ska returneras i originalemballage (se punkt 5.1). Vid nyttjande av förlossningsgaranti förbehåller vi oss rätten att be om läkarintyg.

 

5.5 Särskild returrätt Ozoneair Purify

Ozoneair ger dig möjlighet att testa en Ozoneair Purify luftrenare i upp till 30 dagar från inköpsdatumet när du köper den hos oss. Om du inte är nöjd med din Ozoneair Purify har du möjlighet att returnera den.

Du bekostar själv returen som ska ske med företagspaket eller Ozoneairs returfraktsedel (kostnad 295 kr). Kontakta oss om du vill nyttja returrätten. Detta erbjudande är öppen för alla som är bosatta i Sverige och som är över 18 år. Vid ansökning om återbetalning måste produkten returneras till Ozoneair inom testperioden. Skador på produkten eller saknade tillbehör kan innebära att ansökningen inte godkänns eller att hela summan inte återbetalas. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen genomförts. Återbetalningsbeloppet inkluderar inte kostnaden för returfraktsedel om du väljer att erhålla en sådan. Endast en återbetalning per hushåll godkänns.

 

 

6. PriceRunner's köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti om du kommer till oss via deras prisjämförelsetjänst. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.

 

  • Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är gratis och tar mindre än tre minuter!
  • För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara adresserad till dig som privatperson. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är skadad, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir. PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.

PriceRunners hemsida kan du se en lista på produktkategorier som ej omfattas av garantin samt läsa deras kompletta villkor.

 

7. Behandling av personuppgifter

Se vår personuppgiftspolicy.

 

8. Reservation mot skrivfel

Gilwig AB reserverar sig mot eventuella skrivfel på hemsidan. Gilwig kan när som helst och utan föregående meddelande göra ändringar i informationen på denna webbplats, eller i de produkter, lagersaldon och priser som presenteras här.

 

Informationen på denna webbplats kan vara inaktuell och Gilwig är inte förpliktigade att uppdatera materialet eller tjänsterna på webbplatsen.

 

 

Dina senast visade produkter
- - -